Elektromotorni pogoni so največja skupina porabnikov, na katere del v razvitih državah odpade več kot polovica porabljene električne energije. Kot elektromehanski pretvornik je v industriji najpogosteje uporabljen asinhronski motor. Danes praviloma uporabljamo za spreminjanje števila vrtljaje asinhronskega motorja frekvenčne pretvornike. Članek pa opisuje stanje električnih veličin na vhodni in izhodni strani frekvenčnega pretvornika.
Asinhronski motorji
Sestavni deli
Asinhronski motor je sestavljen iz statorskega navitja, ki je praviloma trifazno in vstavljeno v statorske utore; priključeno je na omrežje in jemlje iz njega električno energijo. Rotor s kratkostično kletko ima v utorih rotorja bakrene ali aluminijaste palice, ki so na obeh staneh povezane med seboj s kratkostičnimi obroči (zato izraz rotor s kratkostično kletko). Obstaja tudi manj uporabljen asinhronski motor, ki ima v utorih rotorja trifazno navitje, ki ga preko drsnih obročev izpeljemo iz rotorja. Takšnemu asinhronskemu motorju pravimo, da ima izvedbo rotorja z drsnimi obroči. Preko ščetk lahko priključimo rotorske predupore oziroma zaganjalnik, s katerimi lahko izboljšamo karakteristike motorja. Med vrtečim se delom, to je rotorjem in statorjem, je zračna reža.
Kako deluje asinhronski motor
→ Celoten članek je objavljen v Elektrotehniški reviji številka 2/2023
Avtor:
mag. Boštjan Lilija
Ne spreglejte pa tudi strokovne predstavitve:
Šola ASSET MANAGEMENTA za sodobne proizvodne in infrastrukturne sisteme – Celovito obvladovanje celotnega življenjskega cikla strojev, opreme, naprav, nepremičnin … | Predstavitev vseh ISO, EN, TP CEN/TR, … standardov, ki so relevantni za to področje | Investicije, obratovanje in vzdrževanje

Naročilo revije:
Enoletna naročnina: 29,70 €
Enoletna naročnina za študente in dijake: 19,80 €